ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN
DEEL 1: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR HET HUREN VAN DE INRICHTING
ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN
De reservering is overeengekomen met de verhuurder BARBIER Catherine Françoise, geboren op 05/09/1975 - Beheerder van Barbier Logconsult SRL
· Thuis: Rue de Fernelmont, 234 in 5020 Champion
· Telefoon: +32 478 92 44 05
· E-mailadres: info@domedenamur.be
· Bankrekening (van de verhuurder): IBAN BE69 0019 4084 2078 (BIC: GEBABEBB)
· BCE-/BTW-nummer (indien van toepassing): BE1 007 501 782
Het contract is een toeristische huurovereenkomst (of seizoenshuur). De huurperiode is een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet zou zijn gesloten. De huurder mag zijn hoofdverblijfplaats niet in de gehuurde woning vestigen.
De accommodatie beschikt over 1 accommodatie met een capaciteit van respectievelijk 2 personen (een koepeltent voor 2 personen en op aanvraag kan er een hangende tent voor 3 extra personen worden toegevoegd voor een toeslag van € 100). Een baby of een jong kind wordt altijd geaccepteerd in aanwezigheid van volwassenen die voor hem of haar zorgen.
Accommodatiegegevens: Dôme de Namur, Rue de Fernelmont, 234 – 5020 Champion; capaciteit voor 2 personen.
De huurder is verplicht de in de huurovereenkomst vermelde maximale capaciteit te respecteren. Elke overtreding van deze clausule kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van de overeenkomst, op kosten van de huurder, waarbij de huurprijs definitief door de verhuurder wordt verworven.
De huurder dient op de aangegeven dag en tijdstippen aan te komen: de Dome is vanaf 17.00 uur geopend en dient op de dag van vertrek uiterlijk om 11.00 uur te zijn verlaten. Bij late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder minimaal 48 uur van tevoren te informeren.
De geldende tarieven zijn deze vermeld op de website www.domedenamur.be en kunnen variëren afhankelijk van de periode, het seizoen, bepaalde promoties of lastminutes.
ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST
Gedeeltelijke vooruitbetaling
De huur wordt van kracht na betaling van een aanbetaling van 50% van de prijs van het verblijf:
· worden verzameld via het beveiligde betalingssysteem (Stripe) bij online boekingen;
· Of te betalen op het bankrekeningnummer van de verhuurder binnen 2 dagen na ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher).
Het resterende bedrag voor het verblijf (50% resterend) dient uiterlijk 7 dagen voor aankomst per bankoverschrijving te worden betaald op het rekeningnummer van de verhuurder.
Reserveringen die minder dan 6 dagen voor de aankomstdatum worden gemaakt, worden als te laat beschouwd. In dit geval wordt 100% van het resterende verblijfsbedrag bij ontvangst van de bevestiging van de elektronische reservering (voucher), d.w.z. vóór aanvang van het verblijf , overgemaakt op het bankrekeningnummer van de verhuurder.
Tenzij anders vermeld in de gereserveerde aanbieding, is bij de prijs van het verblijf inbegrepen:
- Accommodatie
- Voorzien van beddengoed en badhanddoeken
- Schoonmaak
Tenzij anders vermeld in de gereserveerde aanbieding, is bij de prijs van het verblijf niet inbegrepen:
- Alle aangeboden aanvullende diensten, namelijk:
o Maaltijdplannen (ochtend, middag en avond)
o Drankjes (minibar) en snacks beschikbaar en zelfbediening
o Toegang tot het thermaal gebied
o Verhuur van extra uitrusting (hangtent, extra bed)
o Extra opties en diensten (decoratie, Love Box, boeket bloemen, etc.)
o Toeristenbelasting (€ 1,25 per persoon per nacht)
ARTIKEL 3: SOLIDARITEIT
Indien er sprake is van meerdere huurders, is degene die de reservering heeft gemaakt, aansprakelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.
ARTIKEL 4: TE LAAT BETALEN
Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur annuleren per aangetekende brief of per e-mail binnen 7 dagen na de geplande betalingsdatum.
Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.
Voor elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en dat 8 dagen na de vervaldatum niet is betaald, wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, ten gunste van de verhuurder rente verschuldigd tegen het wettelijke tarief per maand vanaf de vervaldatum. De rente van een begonnen maand wordt berekend over de gehele maand.
ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VROEG VERTREK – LAAT VERTREK – NO-SHOW
a) Annulering door de huurder
Elke annulering dient per aangetekende brief of per e-mail te worden meegedeeld aan de verhuurder.
De annuleringsvoorwaarden die in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn vastgelegd, zijn van toepassing.
· Indien de annulering plaatsvindt tussen 0 en 3 dagen: 100% van het bedrag van het verblijf is verschuldigd.
· Indien de annulering plaatsvindt tussen 4 en 10 dagen: 50% van het bedrag van het verblijf is verschuldigd.
· Bij annulering meer dan 10 dagen voor de reserveringsdatum vindt er geen restitutie plaats, maar is uitstel mogelijk, afhankelijk van de beschikbaarheid van de Dome. In dat geval worden administratiekosten van € 20 in rekening gebracht.
Het is echter wel mogelijk om een annuleringsverzekering af te sluiten, Safebooking:
· https://static.elloha.com/reservation/ANN_INT_RESUME.pdf
· https://static.elloha.com/reservation/ANN_INT_COVID.pdf
De kosten voor banktransacties (onlineboeking) blijven voor rekening van de klant die zijn boeking annuleert.
In geval van overmacht (of natuurrampen) voor een van beide partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die partijen nader overeen moeten komen (voucher ter waarde van het reserveringsbedrag, af te trekken bij een toekomstig verblijf).
Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. De overeenkomst wordt ontbonden indien beide partijen dit overeenkomen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.
b) Annulering door de verhuurder
Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de huurder.
De annuleringsvoorwaarden die in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn vastgelegd, zijn van toepassing.
In geval van overmacht (of natuurrampen) voor een van beide partijen:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die partijen nader overeen moeten komen (voucher ter waarde van het reserveringsbedrag, af te trekken bij een toekomstig verblijf).
Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.
c) Voortijdig vertrek
Het vroegtijdig vertrek van de huurder geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfskosten.
d) Laat uitchecken
Bij laattijdig vertrek van de huurder (na 11.00 uur) wordt € 10,-/extra begonnen kwartier in rekening gebracht.
e) Vroeg inchecken
Voor elke aankomst vóór 17.00 uur, die met de verhuurder is afgesproken en door de verhuurder is goedgekeurd, wordt € 10 per uur vóór 17.00 uur in rekening gebracht.
F) Niet verschijnen van de huurder
Indien de huurder op de in het contract vermelde aankomstdag niet vóór 21.00 uur verschijnt:
· de reservering wordt automatisch nietig;
· de betalingen blijven verworven door de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag bij de huurder op te eisen;
· de verhuurder over zijn eigendom kan beschikken.
ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING
a) Brandverzekering
De huurder dient een brandverzekering (vakantie) af te sluiten voor alle schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.
De huurder verklaart, na controle, voor deze risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).
Bij een inbreuk op de overeenkomst verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het/de gehuurde woning(en) een contract af te sluiten dat dit risico dekt.
b) Aansprakelijkheidsverzekering voor gezinnen (privéleven)
De huurder verklaart dat hij een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Familie (privéleven) heeft.
Bij een inbreuk op de overeenkomst verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het/de gehuurde woning(en) een contract af te sluiten dat dit risico dekt.
ARTIKEL 7: HUISDIEREN
Huisdieren niet toegestaan
Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij niet-naleving van deze regel heeft de verhuurder het recht de huurder de toegang tot zijn accommodatie te weigeren. Deze weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of beëindiging van de overeenkomst op initiatief van de verhuurder. Bij vertrek van de huurder kan er dan ook geen restitutie plaatsvinden.
ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTES
De huurder verplicht zich ertoe zich respectvol te gedragen ten opzichte van de bewoners en de omgeving in het algemeen (fauna, flora, diverse voorzieningen, buurt, enz.). Hij/zij gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming en als een voorzichtig en verantwoordelijk persoon.
De huurder moet het gehuurde in dezelfde staat teruggeven als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is aansprakelijk voor verlies of schade jegens de verhuurder.
Uitbundige feesten zoals studentenfeesten, pantyverbrandingen, dansfeesten e.d. zijn niet toegestaan.
De avondklok geldt tussen 22.00 en 08.00 uur.
De Dôme de Namur is een toeristische accommodatie en bij elk ander gebruik (hetzij voor winst of illegale doeleinden) behoudt men zich het recht voor om het verblijf onmiddellijk te beëindigen.
ARTIKEL 9: KLACHTEN
Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na afloop van het verblijf per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder te worden gericht, met bijgevoegde bewijsstukken.
Indien partijen niet tot overeenstemming komen, zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd.
ARTIKEL 9bis: BEMIDDELING VAN DE FEDERATIE VAN GITES EN GASTENKAMERS VAN WALLONIË
Indien partijen niet tot overeenstemming komen, dienen zij hun klachten in bij het secretariaat van de Federatie van Gîtes en Gastenkamers van Wallonië. Dit secretariaat zal proberen een minnelijke oplossing voor te stellen.
Bij gebrek aan overeenstemming tussen partijen zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd en zij passen het Belgisch recht toe.
Deze clausule is enkel van toepassing op de etablissementen die lid zijn van de Federatie van Gîtes en Gastenkamers van Wallonië en die hun bijdragen hebben betaald.
ARTIKEL 10: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt ervan uitgegaan dat de huurder kennis heeft genomen van de voornoemde voorwaarden en alle clausules heeft geaccepteerd uiterlijk bij de online boeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo voor het verblijf of bij het betrekken van de accommodatie.
DEEL 2: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA DE ORC
ARTIKEL 1: DOEL
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlinereserveringen die bij onze vestiging LE DOME DE NAMUR worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).
De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en geaccepteerd. Zonder akkoord van de klant is geen reservering mogelijk. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
ARTIKEL 2: AANBIEDINGEN
Al onze advertenties, webpagina's en aanbiedingen worden te goeder trouw opgesteld en zijn gebaseerd op de beschikbare gegevens. Kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en zijn niet bindend. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de boeking definitief is. De klant machtigt ons om kennelijke materiële fouten in de informatie die wij aan hem meedelen, te corrigeren.
ARTIKEL 3: PRIJS
De prijzen die op het moment van boeken worden weergegeven, vertegenwoordigen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat de dienst wordt geboekt.
De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.
ARTIKEL 4: RESERVERING
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de diensten die op de boekingstool worden aangeboden, en de nodige en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen uitvoeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn/haar keuze van diensten en de geschiktheid ervan voor zijn/haar behoeften. Wij kunnen hiervoor dan ook niet aansprakelijk worden gesteld. De reservering wordt aan het einde van het reserveringsproces als geaccepteerd door de klant beschouwd.
ARTIKEL 5: RESERVERINGSPROCES
Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is via de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van het reserveringsformulier. De klant verbindt zich ertoe om, voorafgaand aan elke reservering, alle voor de reservering benodigde informatie in te vullen. De klant verklaart de waarheidsgetrouwheid en juistheid van de verstrekte informatie. Zodra de definitieve keuze voor de te reserveren diensten is gemaakt, omvat de reserveringsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie: het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en aanvaarden van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte de validatie van de reservering door de klant.
ARTIKEL 6: BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING
De boekingstool bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze onverwijld per e-mail. De boekingsbevestiging per e-mail vat het contractaanbod, de geboekte diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, de door de klant geaccepteerde voorwaarden, de datum van de boeking en het adres van de accommodatie samen waar de klant zijn klachten kan indienen.
ARTIKEL 7: HERROEPINGSRECHT
Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig Artikel VI.53 van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht, indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet, heeft de klant geen herroepingsrecht in geval van een reservering:
– accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),
– van vervoer,
– autoverhuur,
– horeca en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.
ARTIKEL 8: RESPECT VOOR PRIVACY
Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").
De persoonsgegevens die u ons verstrekt, zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van diensten (artikel 6.1.b van de bovengenoemde Verordening). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com, die de boekingstool beheert, online betaalproviders en aanbieders gevestigd in derde landen. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betaalprovider worden doorgegeven aan de bank van de vestiging voor de uitvoering van het boekingscontract. Wij maken uitsluitend gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat voldoet aan de beginselen van de AVG.
Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.
Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).
Als persoon wiens gegevens worden verzameld, hebt u recht op inzage, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, evenals het recht om bezwaar te maken tegen de verzameling van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen, waarin u uw voor- en achternaam, adres en het onderwerp van uw correspondentie vermeldt.
U kunt uw klachten over het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.
ARTIKEL 9: Privécharter van de vestiging Dôme de Namur:
- Roken is verboden in de Dome en in de hut (of in welke binnenruimte dan ook). Neem uw eigen asbakken mee, want sigarettenpeuken mogen niet in de natuur of in de vuurkorf/barbecue worden achtergelaten.
- Toegang tot de thermen is alleen mogelijk op voorafgaand verzoek vóór de datum van de dienst en is alleen mogelijk indien wij aanwezig zijn in het huis. Wij behouden ons daarom het recht voor u de toegang te weigeren.
- Vanaf 22.00 uur vragen wij om volledige discretie (met name geen muziek).
- Voordat u vertrekt, vragen wij u om uw vuile vaat in de daarvoor bestemde container te deponeren. Wij zullen de afwas voor u doen.
- Voor elke "early check-in" (aankomst vóór 17.00 uur) of laatste check-out (vertrek na 11.00 uur) wordt € 10,- per bijkomend kwartier in rekening gebracht.
- Eventuele extra kosten ter plaatse worden uiterlijk bij vertrek verrekend, neem hiervoor het nodige geld mee (contant of QR-code scan)
Neem gerust contact met ons op als u vragen heeft. Wij danken u voor uw vertrouwen!